“Nie masz Facebooka – nie istniejesz.” Brzmi znajomo?
Te słowa, jeszcze kilka lat temu wypowiadane jedynie w żartobliwym kontekście, obecnie w coraz większym stopniu znajdują odzwierciedlenie w otaczającej nas rzeczywistości.
Zdecydowana większość firm jest świadoma, jak duży wpływ obecność w mediach społecznościowych ma na rozwój ich biznesu. Niestety, na tym często się kończy. Skuteczne prowadzenie fanpage’a biura księgowego to złożony, ale warty swojej ceny proces. Podpowiem Ci, jak dzięki zastosowaniu kilku zasad, możesz znacznie zwiększysz swoje szanse na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów.
Dostosuj treści do swoich odbiorców.
Seria postów wyjaśniających kwestie podatkowe, omówienie rodzajów przedsiębiorstw gospodarczych, a może cykl video o najczęściej popełnianych błędach w księgowości?
Publikuj treści, które niosą za sobą wartość dla Twoich odbiorców. Jesteś tam, by zdobyć klientów, więc poruszaj tematy, które ich interesują. Kreuj wizerunek eksperta w swojej branży: pokaż użytkownikom, że mogą Ci zaufać, a content w postaci zdjęć zabawnych kotów pozostaw serwisom pokroju Pudelka.
Pamiętaj, że Twoją grupę docelową stanowią przyszli i obecni przedsiębiorcy. Świadomość tego, to podstawa determinująca dalszą efektywność prowadzonych działań marketingowych.
Rozmawiaj! Po prostu.
Media społecznościowe rozpoczęły dobre kilka lat temu nową erę wymiany informacji. Posty, które umieszczasz, są nieustannie oceniane, komentowane i udostępniane. To użytkownicy decydują, czy publikowane tam treści są wartościowe. I bardzo dobrze. Wykorzystaj to, aby poznać ich potrzeby i oczekiwania.
Odpowiadaj na komentarze, pytaj o opinie, nagradzaj za aktywność – poświęcaj im uwagę. Rezultat? Zaangażowana społeczność Twoich przyszłych klientów.
Daj like’a Audience Insights.
To wewnętrzne narzędzie Facebook’a gromadzące o użytkownikach informacje, których moi klienci często nie są świadomi. Zaglądając w statystyki poznasz strukturę demograficzną osób odwiedzających Twoją stronę: wiek, płeć, miejsce zamieszkania. Dodatkowo sprawdzisz m.in. jakie mają zainteresowania, poznasz branże, w których pracują oraz jak aktywni są w mediach społecznościowych.
Szereg informacji, do których masz dostęp, pomoże Ci jeszcze lepiej dopasować publikowane treści do Twoich odbiorców.
Reklama natywna, czyli Facebook Ads.
Uwielbiasz reklamy? Nie? W takim razie coś nas łączy. Nas i zapewne całą resztę społeczeństwa.
Na ogół ludzie nie lubią, gdy coś im się sprzedaje. Zdecydowanie chętniej kupują, gdy “sami” natrafią na interesujący przekaz. Właśnie ten mechanizm ludzkiej psychiki wykorzystuje Facebook w swoich płatnych reklamach.
Projektujesz komunikat dla precyzyjnie zdefiniowanej grupy przedsiębiorców. Chcesz trafić do osób w przedziale wiekowym 35 – 44 lata będących właścicielami firm powiązanych z branżą informatyczną. Twój przekaz subtelnie wplata się w ogół przeglądanej przez nich treści. Perswazyjna zachęta pojawia się między postami znajomych czy wpisami na grupach, niezauważalnie budując w głowach klientów świadomość Twojej marki.
Potrzebując usług księgowych – zwrócą się do Ciebie czy całkiem nieznanej, konkurencyjnej firmy?
W erze internetu
Liczba użytkowników mediów społecznościowych na świecie przyrasta w tempie 13% rok do roku, a wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczyły już 50% rynku reklamy telewizyjnej i stale rosną. Nie rezygnuj z wyższych zysków, wykorzystaj ten trend i rozgość się w świadomości swoich klientów.