O uwagę firm każdego dnia walczą setki biur księgowych. Większość przegrywa w tej bitwie z kretesem. Czy Twoje jest jednym z nich?

Nagłówek – pierwsza szansa

Nagłówek przykuwa spojrzenie i jest pierwszym wrażeniem, jakie robisz na potencjalnym kliencie. Zaprojektuj przekonującą obietnicę, która nie pozwoli mu o Tobie zapomnieć.

  • Liczby mają moc

Odbiorcy lubią liczby. Dają im wyobrażenie o długości tekstu, pewną dozę przewidywalności i poczucie kontroli. Z tego powodu przełamanie słów liczbą sprawdza się tak dobrze.

  • Oferuj wartość

Dobry nagłówek może pełnić wiele funkcji. Wykorzystaj go, by zapowiedzieć wartość, jaką dostarczysz swoim klientom. Oczekując korzyści, w postaci np. wiedzy, chętniej wejdą na Twoją stronę.

  • Emocje sprzedają

Słowa nacechowane emocjonalnie mogą sprawić, że to właśnie z Twoją ofertą klient zapozna się w pierwszej kolejności. “Odkryj, poznaj, sprawdź, szybko” – to nadal działa.

Nagłówek powinien stanowić kuszącą zapowiedź tekstu, który się za nim kryje. Stwórz taki, który uwiedzie Twoich odbiorców.

Korzyści, nie cechy

Podczas pracy z klientami często spotykam się z tendencją do nadmiernego skupiania się na cechach oferowanych usług. Przez to pomijana jest najważniejsza, jeśli nie jedyna część treści, która interesuje odbiorców: korzyści.

Trudna prawda jest taka: klientów zupełnie nie obchodzi fakt, że Twoje biuro świadczy profesjonalne, elastyczne, wysokiej jakości usługi księgowe. Ludzie interesują się wyłącznie sobą. Wykorzystaj to i zaprojektuj treści, które spełnią ich oczekiwania.

Nie konto online, ale oszczędność czasu, dzięki możliwości przekazywania dokumentów drogą mailową.

Nie elastyczność, ale możliwości dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb klienta.

Nie mów jakie są Twoje usługi. Powiedz, co dadzą Twojemu klientowi.

Unikalna cecha oferty

Twoje biuro rachunkowe jest na rynku jednym z wielu. Składasz ofertę, która ginie w morzu innych. Jest zła? Zapewne nie, po prostu taka sama jak inne. Mając 10 podobnych ofert, jak wybrałbyś tę dla siebie? Dla większości osób w takiej sytuacji najważniejszą rolę odgrywa cena. Wybierają najtańszą propozycję. Prawdopodobnie w ten sam sposób postępują Twoi potencjalni klienci. Chyba, że…

…zaproponujesz im coś wyjątkowego. W marketingu nazywamy to unikalną cechą oferty, czyli tym co wyróżni Cię na tle innych biur rachunkowych i nie zmusi do konkurowania ceną w walce o klienta.

W kontekście Twojego biznesu unikalną cechę stanowić może możliwość oddelegowania pracownika biura do siedziby firmy klienta na określony czas (np. 1 dzień w tygodniu). Nietypowe? Bardzo dobrze. Wynurz się z tłumu i przechyl szalę wygranej w swoją stronę.

Odwrócona piramida

Decyzja o nawiązaniu współpracy z danym biurem rachunkowym jest dla przedsiębiorcy niemal jak wybór partnera biznesowego. Powierza mu opiekę nad swoimi finansami, szuka więc ofert z przejrzystymi i konkretnymi zasadami, na których będzie mógł oprzeć swój wybór.

Z tego powodu przy tworzeniu treści na stronę internetową stosuje się schemat “odwróconej piramidy”. Najważniejsze informacje umieszczane są na samym początku. Przekaz musi być jasny i krótki, dający potencjalnemu klientowi odpowiedzi na podstawowe pytania: co? jak? gdzie? kiedy? kto? po co? dlaczego?

Jeśli ich nie odnajdzie, już do Ciebie nie wróci.

Treści na Twojej stronie internetowej są jednocześnie wizytówką i ofertą. Pełnią rolę sprzedawcy Twoich usług. Zatrudnij więc odpowiednie, a szybko się przekonasz, że to nie cena decyduje o tym czy pozyskujesz nowych klientów. Wybór należy do Ciebie.