Obecnie niemal 3,2 miliarda osób aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. To 42% światowej populacji – również Twoi klienci. Pokaż im, że istniejesz.
Szybki rozwój technologii sprawił, że internet stał się głównym środkiem komunikacji dla znacznej części społeczeństwa. Ludzie coraz chętniej nawiązują nowe kontakty za pośrednictwem mediów społecznościowych i nie dotyczy to jedynie relacji prywatnych, lecz także zawodowych.
Najpopularniejszy w Polsce portal, Facebook, gromadzi 15,5 miliona polskich użytkowników, wśród których są również osoby z Twojej grupy docelowej, czyli właściciele firm.
Jak dotrzeć do klientów?
Trzeba założyć fanpage. To najczęściej udzielana odpowiedź. Najczęściej też niewiele z samego tego działania wynika. O tym, dlaczego i jak to zmienić, opowiadam tutaj.
Natomiast dzisiaj chciałbym omówić inną, nietypową formę dotarcia do potencjalnych klientów. Tych, którzy nie są jeszcze świadomi Twojego istnienia. Najwyższy czas to zmienić.
W Polsce każdego dnia powstaje blisko 1000 nowych firm. Nawet przy założeniu, że jedynie połowa z nich jest zainteresowana znalezieniem biura rachunkowego, daje to 500 potencjalnych klientów dziennie.
Dotrzesz do nich, dzięki często niedocenianym grupom na Facebooku. Gromadzą one ludzi zainteresowanych konkretną tematyką. Skupiają się tam młodzi przedsiębiorcy, właściciele małych firm, osoby szukające porady księgowej. To miejsca, gdzie odbywa się nieustanna wymiana informacji, toczone są dyskusje, udzielane porady i składane oferty pomocy. Opracowując strategie dla moich klientów, wielokrotnie spotykałem się z całkowitym brakiem zaangażowania w ten aspekt relacji. To niewykorzystany potencjał w działaniach marketingowych firmy.
Stań się częścią otoczenia swoich potencjalnych klientów. Angażuj się w rozmowy, doradzaj – w ten sposób budujesz zaufanie i wizerunek eksperta.
Tego rodzaju aktywność to tak zwany “social media listening”. Ze źródła, czyli od klientów dowiadujesz się o problemach, które ich nękają i pojawiasz się z rozwiązaniem. Naturalnie, bez natarczywych reklam, maili czy telefonów.
Cały proces byłby niezwykle czasochłonny i męczący, gdyby nie istniejące narzędzia do monitoringu internetu, takie jak Brand24 czy Monitori. Przeczesują dyskusje w mediach społecznościowych, aby odnaleźć interesujące Cię frazy, np. “dobre biuro rachunkowe w Warszawie”, “szukam księgowej”, “jakie biuro rachunkowe polecacie”. Tobie pozostaje zaangażowanie się w rozmowę i polecenie swoich usług.
Kreowanie wizerunku firmy na Facebooku należy do relatywnie tanich rozwiązań wykorzystywanych przez szereg cieszących się zaufaniem i sympatią klientów marek. To, czy do nich dołączysz, zależy tylko od Ciebie.
Ludzie uwielbiają media społecznościowe za ogólną dostępność i szybkość reakcji. Warto wykorzystać pojawiające się możliwości, jakie daje postęp technologiczny. Kreatywne podejście oraz empatia to pierwsze kroki na drodze do stworzenia firmy przynoszącej zyski.
Źródła: