Prowadzenie bloga już od dawna stosowane jest jako skuteczne narzędzie marketingowe. Są jednak branże, w których jego obecność jest nieodzowna. Jedną z tych branż są na pewno usługi księgowe. Jesteś ciekawy, jakie korzyści płyną z wejścia Twojego biura w świat blogosfery? Przyjrzymy się temu.

Bądź ekspertem dla potencjalnych klientów

Przy próbach uzyskania odpowiedzi na pytanie dotyczące tego, jak pozyskać klientów do naszego biura często słyszymy, że powinniśmy kreować wizerunek eksperta. Umieszczamy więc na naszej stronie firmowej referencje, zdobyte certyfikaty i jest to na pewno jeden ze sposobów jego budowania (wkrótce opublikuję artykuł na temat tworzenia efektywnych referencji). Jednak, czy Twoje dyplomy i pochwały klientów to wszystko, co możesz zrobić dla kreowania swojego wizerunku? Na pewno nie.

Zacznij prowadzić bloga firmowego, a szybko przekonasz się, że jest to dużo łatwiejsze, niż Ci się wydaje, a rezultaty przerosną Twoje oczekiwania.

Prawda jest taka, że prowadząc taką, a nie inną działalność, jesteś zorientowany w temacie lepiej niż 99% ludzi wokół Ciebie. Właściciele firm, czyli Twoi potencjalni klienci, w pierwszym odruchu najpierw poszukują potrzebnych informacji w internecie. Wykorzystaj tę szansę i pokaż się z najlepszej strony, tłumacząc zawiłości zagadnień księgowości na swoim blogu firmowym. Istnieje duża szansa, że po przeczytaniu takiego artykułu ludzie, którzy się z nim zapoznali, wybiorą na swojego usługodawcę właśnie Ciebie.

Niech Twój blog będzie odpowiednio przygotowany na pytania osób planujących start w biznesie, bo to właśnie dzięki temu dotrzesz z reklamą swojego biura w odpowiednim momencie do potencjalnych klientów. Listę artykułów „must have”, czyli takich które koniecznie powinny znaleźć się na blogu Twojego biura księgowego znajdziesz tutaj.

Komentuj i zachęcaj do tego innych

Blog daje możliwość nawiązania wielu relacji i nowych znajomości. Ludzie czytają nasze artykuły, komentują i wyrażają swoje zdanie. Odpowiadając na komentarze, bierzesz udział w dyskusji, która umacnia więź między Tobą a komentującym. Nie od dziś wiadomo, że najchętniej kupujemy od osób, które znamy i lubimy. Firmę tworzą ludzie, a prowadzenie bloga daje możliwość zapoznania członków naszej firmy z osobami, z którymi prawdopodobnie w żadnych innych warunkach nie mieliby oni możliwości się poznać. Odpowiednio skonstruowane zaproszenia do komentowania oraz same komentarze często odgrywają o wiele większą rolę niż artykuł, którego dotyczą, wręcz kierując przyszłego przedsiębiorcę do kontaktu z biurem. Pamiętaj także, że to Ty decydujesz które komentarze zostaną opublikowane przy Twoich artykułach.

Spraw, aby zainteresowani stali się klientami

Jest co najmniej kilka sposobów na to, jak poszerzać siatkę klientów za pomocą firmowego bloga. Jednym z nich jest zachęcenie potencjalnych klientów do zapisania się do naszego newslettera. Wszelkie dostępne badania potwierdzają, że wiadomości e-mail pozostaje w dalszym ciągu jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do promocji swoich usług. Czy taka forma pozyskiwania nowych klientów jest skuteczna? Oczywiście, że tak. Jedynym warunkiem jest odpowiednie podejście i zautomatyzowanie naszych działań. Podstawą jest, aby jak najszybciej dowiedzieć się, czy nasz nowy subskrybent będzie w najbliższym czasie szukał biura księgowego, następnie poznanie, jakich korzyści poszukuje i zaoferowanie mu ich. Wbrew pozorom jest to bardzo proste i niedrogie do wdrożenia działanie, które można w dużym stopniu zautomatyzować. Tak wiem, użyłem słowa „zautomatyzować” już dwa razy… ale to naprawdę tak wygląda. Więcej o budowaniu i wykorzystywaniu listy mailingowej opisuję w jednej z wiadomości wysyłanej do moich subskrybentów. Zapiszesz się?

Prowadzenie bloga otwiera przed nami możliwość skutecznego zachęcenia do zapisu na nasz newsletter. Odpowiednio przygotowane artykuły i komentarze nie zostaną obojętne dla przedsiębiorców z Twojego miasta lub rejonu działania. Dzieje się to na przykład poprzez możliwość zachęcenia do zapisu poprzez zaoferowanie dostępu do wartościowych treści związanych z tematem, który interesuje naszych czytelników.

Prosto do TOP 10 w Google

Na wstępie zaznaczę, że pozycjonowanie branży księgowej w Google bardzo często można zastąpić rozwiązaniem znacznie lepszym, o wiele tańszym i co ważne działającym natychmiastowo. Wszystko to zależy od tego, w jakim mieście znajduje się nasze biuro, ale więcej na ten temat opisuję tutaj. Jednak nie można pominąć faktu, że odpowiednie prowadzenie bloga znacznie wpływa na to jak wysoko w Google znajdzie się Nasza strona. A więc…

Optymalizacja strony i nasycenie jej słowami kluczowymi to jeden z warunków, aby strona naszego biura pokazywała się w TOP10 Google. Na firmowych stronach jest to o tyle trudne, że w opisie naszych usług możemy zawrzeć ich ograniczoną ilość i to po prostu często nie wystarczy, aby poszybowała ona w górę w wynikach wyszukiwania. Rozwiązaniem jest stworzenie bloga na naszej stronie, dzięki któremu będziemy mogli nasycić ją jeszcze większą ilością słów kluczowych związanych z naszą działalnością. Możemy również postawić bloga jako osobny twór i odpowiednio podlinkować go do strony naszego biura.

Jest jeszcze druga zaleta prowadzenia bloga związana z możliwością dodawania różnych treści na naszą stronę. Istnieje koncepcja Topical Authority, która zakłada, że Google woli odsyłać swoich użytkowników do kompleksowych źródeł wiedzy. Oznacza to, że osoby szukające rozwiązania swojego problemu przez Google zostaną odesłani do stron, na których pokryto treścią inne frazy związane z daną tematyką. Takie strony po prostu wyświetlą się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Łatwo więc wydedukować, że strona biura rachunkowego, na której jest blog o treściach związanych z różnymi zagadnieniami księgowości, będzie przez Google lepiej promowana.

Zbieraj informacje

Badanie rynku to niestety żmudne zajęcie, na które najczęściej nie mamy czasu prowadząc biuro rachunkowe. Pisząc bloga firmowego, możemy w prosty, tani i szybki sposób pozyskać informacje, na których nam zależy. Wystarczy zapytać swoich czytelników, jakie tematy ich najbardziej interesują, o czym chcą czytać, jakie są ich największe problemy. W ten sposób dowiadujemy się, na jakich usługach powinniśmy się koncentrować, jak je poprawić lub które powinniśmy bardziej promować. Oprócz tego odnajdujemy problem, którego rozwiązaniem może być jedna z usług, którą możemy wprowadzić i poszerzyć grono naszych klientów.

Czy prowadzenie bloga to żmudna i ciężka praca?

I tak i nie. Samo założenie bloga jest proste jak nigdy dotąd i nie stanowi żadnego problemu. Jednak pisanie odpowiednich artykułów jest czasochłonne i oprócz rzetelnej wiedzy wymaga „lekkiego pióra” oraz umiejętności przekierowania potencjalnego klienta do naszej oferty. Na szczęście nikt nie wymaga od nas, żebyśmy byli fachowcami w branży księgowej, jednocześnie copywriterami i marketingowcami. Na rynku pojawia się coraz więcej kompetentnych osób, którym możemy zlecić napisanie dowolnego artykułu, aby tylko na końcu sprawdzić zawartość merytoryczną i opublikować na naszym blogu. Proste?

Na koniec

Jeszcze do niedawna prowadzenie bloga firmowego wydawało się fanaberią przeznaczoną dla nielicznych, lecz obecnie ta czynność staje się niezbędnym narzędziem do promocji swojej działalności i pozyskiwania klientów. Postęp technologiczny wymusił zmiany preferencji konsumentów związane z wyszukiwaniem informacji, a także dokonywania zakupów i wybierania firm, z którymi nawiązujemy współpracę.

Zapraszam Cię do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat korzyści wynikających z prowadzenia bloga przez biuro księgowe. A może masz jakieś pytania?